Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMonk, Sue; Riley, Tasha; Van Issum, Harry
TitelUsing Arts-Based Inquiry and Affective Learning to Teach Indigenous Studies in a First-Year Preservice Teacher Education Course
QuelleIn: Journal of Transformative Education, 21 (2023) 2, S.303-321 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Monk, Sue)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1541-3446
DOI10.1177/15413446221105570
SchlagwörterArt Education; Inquiry; Indigenous Populations; Teaching Methods; Transformative Learning; Preservice Teachers; College Freshmen; Teacher Education; Learner Engagement; Foreign Countries; Cooperative Learning; Social Justice; History Instruction; Cultural Education; Art Activities; Knowledge Level; Affective Behavior; Creativity; Australia
AbstractIn this article, we discuss the role of affective learning and arts-based inquiry as a catalyst for providing transformative learning experiences in teaching social justice issues related to Indigenous cultures and histories. The research was conducted with first-year pre-service teachers studying an Indigenous Knowledges course as part of their Bachelor of Education degree at an Australian university. Student responses to the course demonstrated that this approach supported deep engagement with course concepts, commitment to collaborative learning, and an appreciation for creative use of arts and the role of affect and in transformative learning. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Transformative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: