Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowell, Steven L.; Duhon, Gary; Poncy, Brian C.; Mwavita, Mwarumba; Englen, Alexander J. N.
TitelDistributed Practice in Math Facts Fluency: A Comparative Analysis of Varied Intersession Intervals
QuelleIn: School Psychology Review, 51 (2022) 5, S.517-525 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Duhon, Gary)
ORCID (Poncy, Brian C.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0279-6015
DOI10.1080/2372966X.2020.1802207
SchlagwörterMathematics Skills; Elementary School Students; Grade 3; Drills (Practice); Intervals; Time; Intervention; Achievement Gains; Mathematics Achievement; Elementary School Mathematics
AbstractWe examined the math facts fluency growth of students receiving explicit timing practice in either a massed, short-distributed, or long-distributed fashion. In a repeated measures group design, 43 Midwestern third-grade students completed four 1-min math probes each day for 20 days. Hierarchical linear modeling revealed that students who received practice separated by a 3-hr interval grew significantly more than students who practiced with a 10-min distribution or a massed presentation. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: