Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGuapacha Chamorro, María Eugenia; Chaves Varón, Orlando
TitelEFL Writing Studies in Colombia between 1990 and 2020: A Qualitative Research Synthesis
QuelleIn: PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development, 25 (2023) 1, S.247-267 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Guapacha Chamorro, María Eugenia)
ORCID (Chaves Varón, Orlando)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1657-0790
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Learning; Writing Instruction; Foreign Countries; Educational History; Literature Reviews; Educational Research; College Students; Secondary School Students; Elementary School Students; Colombia
AbstractThis article provides a comprehensive qualitative synthesis of EFL writing studies published in Colombian journals between 1990 and 2020. We synthesised 63 research reports regarding authorship, publication year, focus, methodology (context, participants, research paradigm, design, and data collection methods and analyses), validity, reliability, ethics, findings, limitations, and further research. Our findings reveal that EFL writing is a developing research area in Colombia, characterised as a predominantly qualitative inquiry into adult writing instruction and learning at universities. From the findings, we propose a research agenda and some guidelines for authors and reviewers to enhance and evaluate research reports. (As Provided).
AnmerkungenUniversidad Nacional de Colombia. Carrera 30 No. 45-03 Ciudad Universitaria, Bogotá, Colombia. Tel: +571-3165000 Ext.16780; Fax: +571-3165000 Ext.16780 or 16773; e-mail: rprofile_fchbog@unal.edu.co; Web site: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: