Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGálvez, Juan Diego; Del Campo, Marcela
TitelStrengthening Reading Competence in English Using a Reading Comprehension Module
QuelleIn: PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development, 25 (2023) 1, S.229-243 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Gálvez, Juan Diego)
ORCID (Del Campo, Marcela)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1657-0790
SchlagwörterForeign Countries; Reading Comprehension; High School Students; English (Second Language); Second Language Instruction; Grade 6; Second Language Learning; Reading Skills; Communicative Competence (Languages); Learning Modules; Program Effectiveness; Colombia
AbstractThis article reports the results of a study carried out at a public high school in Colombia whose objective was to design and determine how a reading comprehension module contributed to strengthening English literacy competence in sixth graders. The methodological framework entailed a basic outline of the action-research cycle. The qualitative data analysis was designed descriptively, focusing on three research moments corresponding to each cycle's stages. The results show that the implementation of the material had a significant impact on the development of literacy competence, which suggests the material could be a tool for supporting English language learning. (As Provided).
AnmerkungenUniversidad Nacional de Colombia. Carrera 30 No. 45-03 Ciudad Universitaria, Bogotá, Colombia. Tel: +571-3165000 Ext.16780; Fax: +571-3165000 Ext.16780 or 16773; e-mail: rprofile_fchbog@unal.edu.co; Web site: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PROFILE: Issues in Teachers' Professional Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: