Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKuhfeld, Megan; Lewis, Karyn; Peltier, Tiffany
TitelReading Achievement Declines during the COVID-19 Pandemic: Evidence from 5 Million U.S. Students in Grades 3-8
QuelleIn: Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 36 (2023) 2, S.245-261 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Kuhfeld, Megan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0922-4777
DOI10.1007/s11145-022-10345-8
SchlagwörterReading Achievement; COVID-19; Pandemics; Elementary School Students; Middle School Students; Student Development; Reading Tests; Minority Group Students; Low Income Students; Reading Difficulties
AbstractThe COVID-19 pandemic has been an unprecedented disruption in students' academic development. Using reading test scores from 5 million U.S. students in grades 3-8, we tracked changes in achievement across the first two years of the pandemic. Average fall 2021 reading test scores in grades 3-8 were 0.09 to 0.17 standard deviations lower relative to same-grade peers in fall 2019, with the largest impacts in grades 3-5. Students of color attending high-poverty elementary schools saw the largest test score declines in reading. Our results suggest that many upper elementary students are at-risk for reading difficulties and will need targeted supports to build and strengthen foundational reading skills. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: