Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTigert, Mary Katie; Miller, Joshua H.
TitelAbleism in the Classroom: Teaching Accessibility and Ethos by Analyzing Rubrics
QuelleIn: Communication Teacher, 36 (2022) 4, S.264-268 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Miller, Joshua H.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
DOI10.1080/17404622.2021.2006254
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Attitudes toward Disabilities; Social Bias; Accessibility (for Disabled); Scoring Rubrics; Rhetoric; Public Speaking; Learning Activities
AbstractThis activity is designed to help students recognize ableist assumptions in rhetoric and how we evaluate what constitutes a "good" speaker and their ethos. It will highlight how ableism is embedded in social norms, using classroom public-speaking rubrics to do so. Students learn how to identify these ableist assumptions better and develop a more nuanced understanding of how speakers develop ethos. Courses: Public Speaking, Interpersonal Communication, Small-Group Communication, Interviewing, Nonverbal Communication, Rhetorical Criticism. Objectives: By the end of this activity, students will be able to: (1) define key terms, including ableism, social model of disability, and ethos; (2) explain how ableist assumptions inform how we evaluate rhetoric and public speaking; and (3) demonstrate how ethos is based on social norms that are embedded in ableist assumptions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: