Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKauffman, James M.; Farkas, George
TitelVeracity in Special Education
QuelleIn: Exceptionality, 30 (2022) 1, S.43-56 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Farkas, George)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0936-2835
DOI10.1080/09362835.2021.1938066
SchlagwörterSpecial Education; Beliefs; Ethics; Students with Disabilities; Opinions; Social Justice; Public Opinion; Evidence; Bias; Misconceptions; Data Interpretation; Disproportionate Representation; Racism; Social Influences; Public Policy
AbstractBeliefs may be described as Type A, scientific and verifiable (objective), or Type B, not verifiable and personal (subjective). Type B might be considered subjective opinion, something other than empirically confirmed, objective truth. Nevertheless, Type B is asserted as truth by some and can be valued over Type A. Both kinds of belief are important in special education, and both have advantages and disadvantages. When Type A belief is available, it must be given precedence over Type B for informing and determining public policies and for choosing special education interventions. Unjust treatment of disabilities, including children with exceptionalities, is one predictable consequence of ignoring Type A belief, although it is also possible for injustice to be the result of ignoring Type B. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptionality" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: