Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchifter, Deborah; Russell, Susan Jo
TitelThe Centrality of Student-Generated Representation in Investigating Generalizations about the Operations
QuelleIn: ZDM: Mathematics Education, 54 (2022) 6, S.1289-1302 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schifter, Deborah)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-022-01379-x
SchlagwörterMathematical Logic; Algebra; Arithmetic; Mathematics Skills; Generalization; Visual Aids; Manipulative Materials; Mathematical Concepts; Elementary School Mathematics
AbstractThis article addresses the nature of student-generated representations that support students' early algebraic reasoning in the realm of generalized arithmetic. We analyzed representations created by students for the following qualities: representations that distinguish the behavior of one operation from another, that support an explanation of a specific case of a generalization, and that support justification of a generalization. One key finding is that representations in the form of pictures, diagrams, arrangements of manipulatives, or story contexts that embody the meaning of the operation(s) allow students to distinguish between operations. Such representations can be used by young students to illustrate relationships conveyed in specific instances of a general claim. Further, extending these representations to class of numbers is a mechanism for proving a general claim. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: