Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColes, Alf; Ahn, Aehee
TitelDeveloping Algebraic Activity through Conjecturing about Relationships
QuelleIn: ZDM: Mathematics Education, 54 (2022) 6, S.1229-1241 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Coles, Alf)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690
DOI10.1007/s11858-022-01420-z
SchlagwörterAlgebra; Thinking Skills; Children; Mathematics Instruction; Mathematics Skills; Arithmetic; Mathematical Logic
AbstractThis manuscript contributes to research on how algebraic thinking about operations and properties can develop, and relevant forms of curricular activity. The key question asked is: how can students' early algebraic activity be fostered through focusing on relations involving operations and properties? We adopt Radford's three aspects of algebraic thinking (indeterminacy, denotation and analyticity), which focus on considering, symbolising and operating on unknown objects. We investigate the work of a class of 11-12 year old students in re-analysing data collected over 20 years ago as part of a project exploring algebraic activity. Our findings point to the proposal that a focus on conjecturing about relationships can be a powerful route into early algebra. On the basis of our analysis we propose an extension to Radford's third aspect of algebraic thinking (analyticity) to include "structuring a mathematical space," e.g., through a set of conjectures. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM: Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: