Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOrozco, Grettel Arias; Avent, Cherie M.; Reid, Aileen; Boyce, Ayesha; Taylor, Darlene K.
TitelContinuing to Nurture Undergraduates in STEM: Evaluation of a Polymer-Infused Chemistry Research Experience for Undergraduates at an HBCU
QuelleIn: Journal of Negro Education, 90 (2021) 3, S.411-423 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterUndergraduate Students; STEM Education; Black Colleges; African American Students; Fellowships; College Role; Disproportionate Representation; Student Participation; Program Evaluation; Student Satisfaction; Research Skills; Skill Development; Career Development; Occupational Aspiration
AbstractThis article aims to describe the implementation, evaluation, and outcomes associated with a science, technology, engineering, and mathematics (STEM) research fellow experience at an historically Black college and university (HBCU) funded by the National Science Foundation. This experience, Polymer Research, was part of a multipronged approach for infusing polymers into the General and Physical Chemistry curricula. After briefly reviewing the literature on broadening participation in STEM and undergraduate research experiences, the authors provide a description of the context, evaluation, and project outcomes and conclude with a discussion on project impact and the role of HBCUs in training and graduating underrepresented students in STEM. (As Provided).
AnmerkungenHoward University School of Education. 2900 Van Ness Street NW, Washington, DC 20008. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; e-mail: journalnegroed@gmail.com; Web site: https://jne.howard.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: