Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManyukhina, Yana
TitelChildren's Agency in the National Curriculum for England: A Critical Discourse Analysis
QuelleIn: Education 3-13, 50 (2022) 4, S.506-520 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Manyukhina, Yana)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2022.2052232
SchlagwörterPersonal Autonomy; Discourse Analysis; National Curriculum; Elementary School Students; Ethnography; Educational Theories; Foreign Countries; Longitudinal Studies; Child Development; Academic Achievement; Teaching Methods; United Kingdom (England)
AbstractQuestions of children's agency have experienced a resurgence in education theory over the past years. Yet, there have been few attempts to examine children's agency in the context of a primary classroom from the viewpoint of the curriculum. This gap is being addressed by a longitudinal project exploring the impact of the National Curriculum for England on children's agency through a critical discourse analysis of the curriculum text and an ethnography of three primary schools in England. This paper reports on the results of the critical discourse analysis examining how children's agency is talked about (or silenced) in England's curriculum. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: