Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTikly, Leon
TitelRacism and the Future of Antiracism in Education: A Critical Analysis of the Sewell Report
QuelleIn: British Educational Research Journal, 48 (2022) 3, S.469-487 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-1926
DOI10.1002/berj.3776
SchlagwörterRacial Bias; Ethnic Groups; Reports; Social Justice; Cultural Awareness; Foreign Countries; Equal Education; United Kingdom
AbstractThis article provides an analysis and critique of the education component of the 2021 "Sewell Report on Race and Ethnic Disparities." Discussion focuses on the report's spurious claims to objectivity, the erasure of racism and the inadequacy of its recommendations. It is suggested, however, that despite its many flaws, the Sewell Report poses challenges for those who have traditionally been aligned with antiracism in education. The article concludes by setting out a vision for a new progressive project aimed at advancing racial and cultural justice that, it is suggested, can begin to address these challenges. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: