Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKennedy, Brianna L.; Dana, Nancy Fichtman
TitelTaking Teacher Inquiry into Higher Education: A Dialogue in Four Parts
QuelleIn: College Teaching, 70 (2022) 1, S.111-118 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-7555
DOI10.1080/87567555.2021.1907528
SchlagwörterStellungnahme; Teacher Role; Teaching Methods; College Faculty; Teacher Improvement; Higher Education; Pedagogical Content Knowledge; Scholarship; Instruction; Learning
AbstractPractitioner inquiry methodology, applied in primary and secondary schools worldwide, provides a structure for systematic study of an instructor's own teaching practice in order to address a self-identified instructional dilemma. This methodology holds promise for improving teaching in higher education as well. In this dialogue, two faculty members at research institutions discuss, and give an example of, how practitioner inquiry can improve the scholarship of teaching and learning in higher education. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: