Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChristopher, Kourtney; Lord, Catherine
TitelBest Practice Assessments for Autism Spectrum Disorders in Schools
QuelleIn: Psychology in the Schools, 59 (2022) 7, S.1454-1468 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Christopher, Kourtney)
ORCID (Lord, Catherine)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
DOI10.1002/pits.22680
SchlagwörterAutism; Pervasive Developmental Disorders; Clinical Diagnosis; Disability Identification; Psychometrics; Evaluation Methods; Best Practices; Observation; Diagnostic Tests; Autism Diagnostic Observation Schedule
AbstractThe heterogeneous nature of Autism Spectrum Disorder (ASD) makes accurate diagnosis challenging. Best practice assessments in schools can open pathways to appropriate interventions and educational placements for those with ASD, as well as help identify a student's strengths. There are various tools used in school settings to assess autism. In this review, we briefly discuss those instruments with a specific focus on the use of the Autism Diagnostic Observation Schedule-Second Edition (ADOS-2), one of the most widely used and well-researched assessment tools. We address special considerations that may impact the psychometric properties of the ADOS-2 as well as outline practical implications and recommendations for practitioners in schools. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: