Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoxworth, Lauren L.; Hashey, Andrew I.; Dexter, Courtney; Rasnitsyn, Shelly; Beck, Rachel
TitelApproaching Explicit Instruction within a Universal Design for Learning Framework
QuelleIn: TEACHING Exceptional Children, 54 (2022) 4, S.268-275 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Foxworth, Lauren L.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-0599
DOI10.1177/00400599211010190
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Access to Education; Students with Disabilities; Outcomes of Education; Learning Problems; Blended Learning; Teaching Methods; Direct Instruction; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Special Education; Prior Learning; Lesson Plans
AbstractExplicit Instruction (EI) and Universal Design for Learning (UDL) have been identified as high-leverage instructional practices in special education, effective for bolstering academic outcomes among learners with processing difficulties and enabling all learners to access curriculum. Given the breadth of research supporting the use of EI across content areas and age groups for individuals with learning disabilities and the importance of intentional, universal design and delivery of lessons that maximize access to content for all learners, teachers and researchers must not only understand EI and UDL but be able to jointly leverage both key instructional practices to create effective and accessible lessons. The purpose of the current article is to demonstrate that EI and UDL can be used in tandem to render instruction in special education accessible to the broadest range of learners, and in the most impactful manner possible. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "TEACHING Exceptional Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: