Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoward, Jeffrey N.
TitelGauging Teaching Performance: Observational Sampling Opportunity, Reliability, and the Manifestation of True-Response Data
QuelleIn: Practical Assessment, Research & Evaluation, 27 (2022), Artikel 1 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1531-7714
SchlagwörterStudent Evaluation of Teacher Performance; Validity; Reliability; Longitudinal Studies; Observation; Attendance; Response Rates (Questionnaires); Data Collection; Sample Size
AbstractThe Student Evaluation of Teaching (SET) instrument provides insight for instructors and administrators alike, often touting high response-rates to endorse their validity and reliability. However, response-rate alone omits consideration for "adequate quantity of 'observational sampling opportunity' (OSO) data points" (e.g., high student attendance). The current paper endorses that quantity of OSO data points is critical to validity/reliability of longitudinal SET paradigms. It is reasoned ethically-challenged to rely on SET via basic surface-measures such as simple 'response-rate', when specific higher-quality data reflecting adequate quantity of OSO data points, can be filtered for from the same dataset. In addition, ethical concerns regarding the gauging of teaching performance via quantitative data analyses applied to inappropriate categorical/nominal response data, is also discussed. (As Provided).
AnmerkungenCenter for Educational Assessment. 813 North Pleasant Street, Amherst, MA 01002. e-mail: pare@umass.edu; Tel: 413-577-2180; Web site: https://scholarworks.umass.edu/pare
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Practical Assessment, Research & Evaluation" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: