Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScrivano, Rachel M.; McCullock, Seth P.
TitelApplying Gerontological Education, Intergenerational Contact, and Reflective Writing to Address Ageism among College Students
QuelleIn: Communication Teacher, 36 (2022) 2, S.94-98 (5 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Scrivano, Rachel M.)
ORCID (McCullock, Seth P.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-4622
DOI10.1080/17404622.2021.1962935
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Age Discrimination; Student Attitudes; Undergraduate Students; Reflection; Writing Assignments; Aging Education; Introductory Courses; Intergenerational Programs; Aging (Individuals)
AbstractAgeism is highly prevalent, especially among college students. However, efforts to reduce ageism largely take place in helping professions. This activity seeks to promote positive perceptions toward older adults and aging among communication undergraduate students through gerontological education, a positive intergeneration contact experience, a reflective writing assignment, and class discussion. Courses: Interpersonal, intergroup, health communication, communication and aging. Objectives: This activity seeks to (1) increase student knowledge of older adults and aging, (2) improve student attitudes toward the aging process, and (3) enhance relationships between students and older adults. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: