Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLi, Dongmei
TitelAssessing the Impact of Equating Error on Group Means and Group Mean Differences
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 59 (2022) 1, S.62-79 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0655
DOI10.1111/jedm.12311
SchlagwörterError Patterns; Educational Testing; Group Testing; Statistical Analysis
AbstractEquating error is usually small relative to the magnitude of measurement error, but it could be one of the major sources of error contributing to mean scores of large groups in educational measurement, such as the year-to-year state mean score fluctuations. Though testing programs may routinely calculate the standard error of equating (SEE), the commonly used summary statistics of SEE are not direct quantifications of the impact of equating error on group means. This article proposed summary statistics that directly quantify the impact of equating error on group means or group mean differences and provided empirical and analytical methods to estimate these statistics. Examples based on empirical data were used to illustrate practical applications of these statistics. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Measurement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: