Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAdams, Erin
TitelMaking Sense of Space: Mapping and Materializing Panoptic Features in Research with Youth and Teachers
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 54 (2022) 1, S.105-122 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Adams, Erin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
DOI10.1080/00220272.2021.1957156
SchlagwörterSchool Buildings; Human Body; Maps; Youth; Teacher Education; Graduate Students; School Space
AbstractThis article describes a study wherein teachers talked about school architecture by using their bodies as well as their voices while analysing maps youth drew of their schools. The youths' maps and the teachers' discussions revealed evidence of their tacit understanding of panoptic surveillance. This may be evocative of the ways panoptic architecture and surveillance work on bodies in ways that are both seen and unseen. The author theorizes the implications of these connections for teacher education, including the ways teachers may be primed to perpetuate the same sorts of surveillances they experienced. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: