Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFautley, Martin; Daubney, Alison
TitelCurriculum Considerations in Music Education in England: Spiral Thinking, Spiral Planning and Its Impact on Contemporary Thought
QuelleIn: British Journal of Music Education, 39 (2022) 1, S.131-140 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fautley, Martin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0265-0517
DOI10.1017/S0265051721000346
SchlagwörterMusic Education; Spiral Curriculum; Teaching Methods; Tests; Student Evaluation; Models; Curriculum Development; United Kingdom (England)
AbstractThis article considers the impact that the Swanwick-Tillman spiral article (Swanwick & Tillman, 1986) has had on contemporary thinking in music education in England. Building on a discussion concerning the antecedents of the notion of a spiral, the ways in which a generalist music curriculum can be planned and organised are discussed. Drawing on the contemporary example of the Model Music Curriculum (DfE, 2021), and then charting this thinking as arising from a graded music examination repertoire-based way of planning, this article goes on to explain why the Swanwick-Tillman spiral still has relevance, as well as much to teach us in today's very different music education world where assessment, measurement and accountability are dominant. Although centred on the situation in England, there are nonetheless implications for curriculum planners in many other jurisdictions too. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://www.cambridge.org/core/what-we-publish/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: