Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Ashlee B.; Aronson, Brittany; Ellison, Scott
TitelAssessing Systemic Inequity: Teacher Perspectives, Solutions, and "Radical Possibilities"
QuelleIn: Urban Review: Issues and Ideas in Public Education, 54 (2022) 1, S.113-137 (25 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Anderson, Ashlee B.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/s11256-021-00606-1
SchlagwörterUrban Schools; Urban Teaching; Equal Education; Intervention; Educational Policy; Teacher Attitudes; Teaching Conditions; Barriers
AbstractWe present analyses from focus group interviews with a geographically diverse set of experienced, urban teachers who point to "systemic inequity" as a major contributing factor to the problems they face in their schools and communities. To begin, we overview the literature relating to our development of this project, after which we outline the theoretical underpinnings of our analyses. Next, we outline our methods, process of analysis, and analytical approach. We then discuss our findings, highlighting how the teachers described the systemic nature of inequality, and the policy solutions they identified as potential avenues by which to address these inequalities. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Urban Review: Issues and Ideas in Public Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: