Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFletcher, Lauren
Titel"To Imagine I Almost Said 'No'": A Reluctant Student's Transformation Using Challenging Texts
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 65 (2022) 4, S.309-319 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fletcher, Lauren)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.1207
SchlagwörterUndergraduate Students; Critical Literacy; Racial Bias; Transformative Learning; Childrens Literature; Novels; Social Problems
AbstractThis article investigates one undergraduate's path towards critical literacy around racial inequalities as a result of engaging with, reading, and discussing a challenging children's novel during a book study with peers. Using Cultural Historical Activity Theory, the author examines the personal and cultural resources the students brought to the experience, the stances she developed while engaging in the book, and the contextual resources that mediated her understanding of racial inequalities. This article further investigates how educators can leverage challenging texts in classrooms to support critical literacy development around societal issues. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: