Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRedmond, Theresa
TitelSparking Learning through Remix Journaling: Authenticating Participatory Ways of Knowing
QuelleIn: Journal of Adolescent & Adult Literacy, 65 (2022) 4, S.343-353 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Redmond, Theresa)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-3004
DOI10.1002/jaal.1214
SchlagwörterStudent Journals; Media Literacy; Undergraduate Students; Learner Engagement; Teaching Methods; Authentic Learning; Critical Thinking
AbstractThis study examined the impact of remix journaling as a new media literacy practice on undergraduate students' engagement and ownership of learning. Using arts-based pedagogy combined with new media literacies, this study chronicles students' perspectives on knowledge-building, expression, and social agency through remix journaling. Findings suggest remix as a contemporary literacy practice that expands and enhances students' critical thinking while cultivating authentic classroom cultures that bridge digital worlds by supporting reader engagement and the development of media literacies. Findings have implications for educational professionals, administrators, librarians, and media specialists seeking low-tech, high impact strategies for cultivating new media literacy practices in their classrooms and school communities. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Adolescent & Adult Literacy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: