Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHo, Ka Lee Carrie
TitelConstructing an Aesthetic Discourse: Aesthetic Education Where Daoism Meets Postmodernism
QuelleIn: Education Inquiry, 13 (2022) 1, S.21-36 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ho, Ka Lee Carrie)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-4508
DOI10.1080/20004508.2020.1831286
SchlagwörterAesthetic Education; Aesthetics; Religion; Buddhism; Postmodernism; Cross Cultural Studies; Metacognition; Self Concept; Reflection; Experience; Western Civilization; Non Western Civilization; Humanism; World Views
AbstractDespite the prevalence of aesthetic education as one of the main developmental objectives in curricular worldwide, the mainstream philosophical discourse on its definition is predominately framed by western philosophy due to a paucity of cross-cultural studies on the subject. The article aims to achieve a contemporary understanding of aesthetic education from both the Chinese and Western aesthetic perspectives. Through the lens of postmodernism, the relationship between Daoist aesthetics and the western postmodern aesthetic perspectives, particularly the Deleuzian concept of rhizome, is identified. Both aesthetic perspectives concern "de-authorship" and promote "self-consciousness/self-awareness." The study reconceptualises the functions of aesthetic education with the Chinese aesthetic philosophy that promotes the "nurture of better people through benevolence." (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: