Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKaradavut, Tugba
TitelCharacterizing the Latent Classes in a Mixture IRT Model Using DIF
QuelleIn: Applied Measurement in Education, 34 (2021) 4, S.301-311 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0895-7347
DOI10.1080/08957347.2021.1987900
SchlagwörterItem Response Theory; Models; Test Items; Maximum Likelihood Statistics; Statistical Analysis; Statistical Significance; Effect Size; Test Validity
AbstractMixture IRT models address the heterogeneity in a population by extracting latent classes and allowing item parameters to vary between latent classes. Once the latent classes are extracted, they need to be further examined to be characterized. Some approaches have been adopted in the literature for this purpose. These approaches examine either the examinee or the item characteristics conceptually or statistically. In this study, we propose a two-step procedure for characterizing the latent classes. First, a DIF analysis can be conducted to determine the items that function differentially between the latent classes using the latent class membership information. Then, the characteristics of the items with DIF can be further examined to use this information for characterizing the latent classes. We provided an empirical example to illustrate this procedure. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Measurement in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: