Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMelhuish, K.; Lew, K.; Hicks, M.
TitelComparing Student Proofs to Explore a Structural Property in Abstract Algebra
QuelleIn: PRIMUS, 32 (2022) 1, S.57-73 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Melhuish, K.)
ORCID (Lew, K.)
ORCID (Hicks, M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1051-1970
DOI10.1080/10511970.2020.1827325
SchlagwörterMathematics Instruction; Teaching Methods; Best Practices; Algebra; Mathematical Logic; Validity; Elementary Secondary Education; Higher Education; Metacognition
AbstractConnecting and comparing across student strategies has been shown to be productive for students in elementary and secondary classrooms. We have recently been working on a project converting such practices from the K-12 level to the undergraduate classroom. In this paper, we share a particular instantiation of this practice in an abstract algebra setting. Students compare across two common proof approaches to showing that the Abelian property is preserved by isomorphism. We share a complete sample lesson where students make sense of the theorem and the two proof approaches, then leverage the differences between them in order to modify both proofs and mathematical statements. We conclude with the students' reflections on the activities, and share our learnings from adapting best practices from K-12 to this new setting. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PRIMUS" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: