Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWoods, Peter J.
TitelThe Aesthetic Pedagogies of DIY Music
QuelleIn: Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies, 43 (2021) 4, S.338-357 (20 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1071-4413
DOI10.1080/10714413.2020.1830663
SchlagwörterMusic; Cultural Influences; Performance; Music Activities; Aesthetics; Social Change; Teaching Methods; Social Problems; Audiences; Singing; Musical Instruments
AbstractWithin the growing body of literature focused on the cultural space surrounding punk music, an increasing number of scholars have examined do-it-yourself (DIY) music cultures through the lens of curriculum theory and education research more broadly. Extant research into punk pedagogy has largely failed to investigate one particular cornerstone of DIY and punk culture: the live performance. This paper investigates the epistemological assumptions embedded within DIY music as a means toward uncovering the aesthetic pedagogies of DIY music performances. The author examines two aesthetically distinct (but thematically connected) performances that fall under the wider umbrella of DIY music: hardcore band G.L.O.S.S.'s set from San Jose, California, in 2016; and experimental percussionist Sarah Hennies' set at the 2017 End Tymes festival. This analysis contextualizes these performances within extant literature related to punk pedagogy, relational aesthetics, and the aesthetic theories of Paulo Freire. (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Education, Pedagogy & Cultural Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: