Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSafari, Parvin
TitelConstructing an Emancipatory Learning Environment in Iranian English Classes through Dialogue Journal Writing as an Educational Tool
QuelleIn: Education 3-13, 49 (2021) 5, S.618-634 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Safari, Parvin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4279
DOI10.1080/03004279.2020.1757736
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Instruction; Second Language Learning; Instructional Effectiveness; Teaching Methods; Student Journals; Journal Writing; Dialogs (Language); Communicative Competence (Languages); Student Empowerment; Student Motivation; Positive Attitudes; Early Adolescents; Females; Foreign Countries; Critical Literacy; Iran
AbstractThis qualitative study applied dialogue journal writing to explore its effectiveness on language learning and critical literacy skills of 45 EFL students with the age range of 10-13 in an Iranian EFL context. Data analysis of 500 entries showed students' emancipation from banking education constraints, their empowerment to voice, enhancement of motivation and positive feelings, as well as improvement of their linguistic competence. Based on the findings of this study, language teachers are suggested to use this educational tool to transform their pedagogy and enliven students' language learning. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education 3-13" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: