Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReilly, Joseph M.; McGivney, Eileen; Dede, Chris; Grotzer, Tina
TitelAssessing Science Identity Exploration in Immersive Virtual Environments: A Mixed Methods Approach
QuelleIn: Journal of Experimental Education, 89 (2021) 3, S.468-489 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Reilly, Joseph M.)
ORCID (Dede, Chris)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0973
DOI10.1080/00220973.2020.1712313
SchlagwörterScience Education; Educational Technology; Technology Uses in Education; Grade 7; Identification (Psychology); Self Efficacy; Scientists; Inquiry; Persuasive Discourse; Student Interests; Computer Simulation; Ecology; Middle School Students
AbstractDespite increasing calls for science education that utilizes immersive technologies and authentically model scientific inquiry, little is known about how well curricula leveraging these technologies impact students' science identity. This paper presents a mixed-methods study of identity exploration in 7th grade science students using a three-week immersive virtual world-based curriculum. Data sources include interviews and pre-post assessments which are compared to see how one can best assess science identity exploration. Students had statistically significant gains in scientific self-efficacy, and interviews showed an increasing awareness of what it means to be a scientist and how inquiry and argumentation skills can be used across different disciplines. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: