Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enÓ Ceallaigh, T. J.; Hourigan, Máiréad; Leavy, Aisling
TitelDeveloping Potentiality: Pre-Service Elementary Teachers as Learners of Language Immersion Teaching
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 24 (2021) 4, S.515-532 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Hourigan, Máiréad)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2018.1489779
SchlagwörterPreservice Teachers; Preservice Teacher Education; Undergraduate Students; Elementary Education; Mathematics Education; Immersion Programs; Irish; Professional Development; Teacher Collaboration; Content and Language Integrated Learning; Language Maintenance; Pedagogical Content Knowledge; Foreign Countries; Ireland
AbstractResearch has shown immersion to be effective, yet our understanding about the integration of language and content in Irish-medium immersion (IMI) pedagogy remains incomplete. This article reports on how the teaching of mathematics in the IMI elementary setting, supported pre-service teachers in bridging the language and content gap. The study utilised Japanese Lesson Study (LS) to design and implement mathematics lessons and qualitative data were collected from a variety of sources. Findings provide unique insights into the knowledge demands related to designing and implementing content lessons and reveal the challenges for pre-service teachers in providing balanced language and content instruction. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: