Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntony-Newman, Marina
TitelLiteracy Engagement in the Extended French and French Immersion Programmes (Grades 4-6)
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 24 (2021) 4, S.533-545 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Antony-Newman, Marina)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
DOI10.1080/13670050.2018.1491947
SchlagwörterLearner Engagement; Literacy; French; Immersion Programs; Bilingual Education; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Summer Programs; Multilingualism; Recreational Reading; Russian; Time on Task; English (Second Language)
AbstractThis paper examines literacy engagement of plurilingual students from bilingual programmes. The mixed-methods research was a formative home intervention with Grade 4-6 Extended French and French Immersion students during the summer. The students were reading for pleasure in L1, writing summaries and participating in weekly discussions, which helped to investigate how their first language use impacted literacy engagement in L1 (Russian), L2 (English) and L3 (French). The analysis of the four components of literacy engagement for each language reflected that L1 use in literacy activities not only greatly enhanced literacy engagement in the first language, but it facilitated L2 and L3 literacy engagement. Affective use of L1 influenced cognitive component of literacy engagement in L2 and activity-based component of L3, enhancing overall literacy engagement. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: