Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAikenhead, Glen
TitelSchool Science and Mathematics Storylines
QuelleIn: Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 20 (2020) 4, S.682-699 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aikenhead, Glen)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-6156
DOI10.1007/s42330-020-00115-5
SchlagwörterScience Education; Mathematics Education; Educational History; Indigenous Knowledge; Educational Research
AbstractIn celebrating the Journal's 20 years of publication, one of its many storylines in science education is identified, and a potential second storyline in mathematics education is introduced. The first looks back 20 years to trace a trajectory of articles about enhancing school science with Indigenous ways of living in Mother Earth. The second looks ahead to what may likely evolve into a trajectory about enhancing school mathematics with Indigenous mathematizing. The article ends by describing a recent research study that gives detailed texture to this emerging trajectory. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: