Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCain, Victoria E. M.; Laats, Adam
TitelA History of Technological Hype
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 102 (2021) 6, S.8-13 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
DOI10.1177/0031721721998147
SchlagwörterEducational Technology; Educational History; Program Effectiveness; Educational Change; Technological Advancement; Success; Failure; Educational Benefits
AbstractEducation leaders frequently turn to technological solutions to improve schools, often without evidence of their effectiveness. According to Victoria Cain and Adam Laats, this pattern of leaders pouring money into new technological systems and then being disappointed in the results goes back centuries. They describe how, in the early 1800s, Lancastrian schoolrooms captured the public imagination and how, in the 1950s and '60s, were seen as a solution to current educational ills. These examples provide a warning to those who see online education as a silver bullet. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: