Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcDonald, Denise; Baker, Sheila; Shulsky, Debby
TitelAgainst the Professorial Odds: Barriers as Building Blocks for Educational Advancement
QuelleIn: Journal of Advanced Academics, 32 (2021) 1, S.92-131 (40 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McDonald, Denise)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1932-202X
DOI10.1177/1932202X20966569
SchlagwörterCollege Faculty; Women Faculty; Educational Attainment; Academic Degrees; Personal Narratives; First Generation College Students; Baby Boomers; Educational Experience; Socioeconomic Status; Barriers; Cultural Capital; Ethnography; Teacher Background
AbstractThis article describes three female professors' experiences to attain degrees (bachelor's, master's, and doctorate) as first-generation college students (FGCS) and become academics. Their individual stories are shared through narratives, which capture crucial episodes of overcoming challenges. Because completion of a terminal degree by FGCS (of the Baby Boomer generation) is statistically low, these professors are outliers to the norm. Discussion identifies factors that aided the educators in their educational advancement. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Advanced Academics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: