Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Hsinyi; Zhu, Jianjun; Liao, Yung-Kun; Keith, Timothy Z.
TitelAge and Gender Invariance in the Taiwan Wechsler Intelligence Scale for Children, Fifth Edition: Higher Order Five-Factor Model
QuelleIn: Journal of Psychoeducational Assessment, 38 (2020) 8, S.1033-1045 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chen, Hsinyi)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-2829
DOI10.1177/0734282920930542
SchlagwörterForeign Countries; Children; Intelligence Tests; Adolescents; Age Differences; Gender Differences; Construct Validity; Test Validity; Cultural Differences; Taiwan; United States; Germany; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThis study investigated the factorial invariance of the Taiwan Wechsler Intelligence Scale for Children, Fifth Edition (WISC-V) across age and gender. A higher order five-factor model was tested on a nationally representative sample of 1,034 children aged 6-16 years. The results demonstrated full factorial invariance for Taiwan children of different ages and gender. The WISC-V subtests demonstrated the same underlying theoretical latent constructs, strength of relations among factors and subtests, validity of each first-order factor, and communalities, regardless of age and gender, which supported the same interpretive approach of the WISC-V. These results accord with findings in the United States, indicating a full factorial invariance of the WISC-V five-factor structure across ages and gender. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Psychoeducational Assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: