Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurphy, Joseph
TitelForces Shaping Schooling and School Leadership
QuelleIn: Journal of School Leadership, 25 (2015) 6, S.1064-1087 (24 Seiten)
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
DOI10.1177/105268461502500603
SchlagwörterEducational Development; Educational Improvement; Educational Change; Instructional Leadership; Educational History; Role of Education; Curriculum Development; Educational Trends; Social Change; Ideology; Governance; Resistance to Change
AbstractThis article examines the evolution of education which informs school leadership. Using the punctuated equilibrium model of organizational change, we describe how education has evolved under the weight of shifting understandings in the economic and sociopolitical foundations of society. We track the corresponding cardinal shifts in schooling that these new perspectives have produced (and are producing). We argue that the leadership required for post-industrial schools is anchored on these hallmark changes currently unfolding in schooling. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: