Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWynkoop, Kaylee S.; Cardon, Teresa A.; Kruis, Nathan E.; Hawkins, Paul M.
TitelTeacher and Video Modeling: A Survey of Use and Perspectives
QuelleIn: Journal of Special Education Technology, 35 (2020) 4, S.262-271 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Wynkoop, Kaylee S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6434
DOI10.1177/0162643419878149
SchlagwörterVideo Technology; Modeling (Psychology); Special Education Teachers; Technology Uses in Education; Teacher Attitudes; Intervention; Students with Disabilities; Barriers; Evidence Based Practice
AbstractThe current study investigated special education teacher use of and perspectives on video modeling (VM) interventions to improve skills of students with disabilities using survey methodology. To date, no studies were found that explicitly examine teachers' use of and perspectives on VM. The primary purpose of this study was to estimate the number of teachers using VM and to begin to identify where, with whom, and with what types of skills have been targeted via VM. Further, we identified possible barriers that hinder or prevent teachers from implementing VM. Results showed that only 26.1% of participants reported using VM with a student and the most commonly reported barriers included lack of training, access to necessary resources, and time to create videos. Findings may be used to guide future research on ways to make VM implementation easier and more manageable for teachers. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education Technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: