Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwarts, Gil; Karsenty, Ronnie
Titel"Can This Happen Only in Japan?": Mathematics Teachers Reflect on a Videotaped Lesson in a Cross-Cultural Context
QuelleIn: Journal of Mathematics Teacher Education, 23 (2020) 6, S.527-554 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schwarts, Gil)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1386-4416
DOI10.1007/s10857-019-09438-z
SchlagwörterMathematics Teachers; Teacher Attitudes; Video Technology; Teaching Methods; Foreign Countries; Faculty Development; Geometry; Grade 8; Guidelines; Teacher Collaboration; Cross Cultural Studies; Mathematics Instruction; Japan; Israel
AbstractThis paper reports on a study conducted within VIDEO-LM (Viewing, Investigating and Discussing Environments of Learning Mathematics), a video-based professional development project for secondary mathematics teachers that aims to enhance reflection on practice. The study explored VIDEO-LM sessions where Israeli teachers watched an 8th grade geometry lesson from Japan. We analyzed teachers' discussions around this lesson and characterized main themes and reflection types. Findings suggest that watching the Japanese lesson, using the VIDEO-LM framework, led to productive discussions among teachers. The fact that the videotaped lesson was culturally "far" from the teachers' reality provoked them to re-see everyday aspects of their practice, revealing some dissonances which promoted reflective thoughts and actions. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. One New York Plaza, Suite 4600, New York, NY 10004. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-460-1700; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Mathematics Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: