Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChang, Ethan
TitelResearching as a Critical Secretary: A Strategy and Praxis for Critical Ethnography
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 33 (2020) 10, S.1042-1057 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Chang, Ethan)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2019.1702232
SchlagwörterPower Structure; Praxis; Ethnography; Participant Observation; Organizations (Groups); Research Methodology; Critical Theory; Research Problems; Group Dynamics; Educational Research; Office Occupations; Gender Issues; Racial Factors; California
AbstractThis paper proposes a strategy for ethnographically investigating politically disparate education organizations. I develop the notion of researching as a critical secretary: a method of participant-observation conducted alongside those observed to hold the least formal power. Drawing on data from an initial empirical effort to implement this approach, I reflexively examine how this strategy supported my efforts to problematize gendered and racialized relations of power encoded in organizational structures, roles, and routines. I conclude by discussing how researching as a critical secretary animated the aims of critical ethnography and consider how it might function as a broader anti-oppressive scholarly praxis beyond the temporal and situated contexts of fieldwork. (As Provided).
AnmerkungenTaylor & Francis. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: