Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPierlejewski, Mandy
TitelThe Data-Doppelganger and the Cyborg-Self: Theorising the Datafication of Education
QuelleIn: Pedagogy, Culture and Society, 28 (2020) 3, S.463-475 (13 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Pierlejewski, Mandy)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1468-1366
DOI10.1080/14681366.2019.1653357
SchlagwörterData Use; Educational Policy; Early Childhood Education; Foreign Countries; Psychiatry; Self Concept; Preschool Children; Early Childhood Teachers; United Kingdom
AbstractThis paper uses the notion of the data-doppelganger as a theoretical lens through which to view the datafication of education. The data-doppelganger is the version of the self which exists in the significant quantities of data collected about both children and teachers. A psychoanalytic analysis of the literary genre of the doppelganger identifies the role of the double as a second self which completes the ego, expresses the repressed desires of the id, and regulates the subject as the superego. Using this psychoanalytic understanding of the double, the role of data in the policy document "Bold Beginnings" is explored. Data is found to hold a mirror up to the child, repositioning it as a normalised pupil; play can be understood as a dangerous, chaotic practice which must be suppressed and data functions as a regulatory device to objectify and control both teachers and children. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Pedagogy, Culture and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: