Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrois, Elvira
TitelResponsible Combodying: The Intelligence of Discomfort in Guiding Interactive Performance
QuelleIn: Research in Drama Education, 25 (2020) 3, S.405-421 (17 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Crois, Elvira)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-9783
DOI10.1080/13569783.2020.1779583
SchlagwörterTheater Arts; Audience Participation; Audiences; Power Structure; Affective Behavior; Responses; Interaction; Performance; Human Body; Environment; Group Dynamics; Training; Researchers; Role
AbstractUsing affect theory, I explore how a performer's guiding skills for interactive performing arts improve when the performer takes into account both their own discomfort and that of the audience. I propose an analysis of the work of Myriam Lefkowitz (FR) and Sarah John (AU/DK) using the concept of 'responsible combodying'. This non-dyad approach, which incorporates the qualities of listening and articulating propositions, supports the view that discomfort provides a performer the opportunity to learn and readjust their chosen line of action. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Drama Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: