Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMohseni, Fateme; McBride, Catherine
TitelWhat Explains Reading and Dictation in Persian among Iranian Second Grade Students?
QuelleIn: Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal, 33 (2020) 7, S.1769-1790 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Mohseni, Fateme)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0922-4777
DOI10.1007/s11145-019-09980-5
SchlagwörterIndo European Languages; Foreign Countries; Grade 2; Elementary School Students; Naming; Reading Skills; Phonological Awareness; Morphology (Languages); Written Language; Vocabulary; Nonverbal Ability; Thinking Skills; Word Recognition; Verbal Communication; Socioeconomic Status; Language Skills; Iran
AbstractThis study aimed to determine the contributions of cognitive linguistic variables to Persian word reading and word dictation. We tested 79 second graders in Iran on different cognitive-linguistic skills, including rapid letter naming, phonological awareness, morphological awareness, orthographic skills, vocabulary knowledge, nonverbal reasoning, word reading, and word dictation. Information on socio-economic status was collected via questionnaire. Regression analyses showed that rapid letter naming and phonological awareness were uniquely associated with reading in Persian, while rapid letter naming, phonological awareness, and morphological awareness were uniquely associated with dictation. Results highlight the importance of rapid letter sound knowledge, phonological awareness, and morphological awareness for literacy in Persian. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: