Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPhares, Vicky
TitelUsing Memoirs and Autobiographies to Enhance the Teaching of Abnormal Child Psychology
QuelleIn: Psychology Learning and Teaching, 19 (2020) 3, S.239-257 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Phares, Vicky)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1475-7257
DOI10.1177/1475725720933023
SchlagwörterAutobiographies; Teaching Methods; Psychopathology; Child Psychology; Instructional Materials; Undergraduate Students; Educational Benefits
AbstractMemoirs and autobiographies can be rich sources of real-world information for students in psychology classes. These resources have been used in adult-oriented abnormal psychology classes, but have yet to be explored for use in courses on abnormal child psychology. This manuscript reviews the use of memoirs and autobiographies in adult-oriented abnormal psychology classes and then explores the use of memoirs and autobiographies in abnormal child psychology classes. In the Appendix, lists of memoirs and autobiographies are provided that instructors can use as a resource in the selection of books for abnormal child psychology classes. Data are analyzed regarding undergraduate students' opinions about the use of memoirs in an abnormal child psychology class and an investigation of learning outcomes for classes with and without assigned memoirs is provided. Overall, the use of memoirs and autobiographies appears to be a promising way of enhancing the teaching of abnormal child psychology. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology Learning and Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: