Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrinage, Justin
TitelSinging and Dancing for Diversity: Neoliberal Multiculturalism and White Epistemological Ignorance in Teacher Professional Development
QuelleIn: Curriculum Inquiry, 50 (2020) 1, S.7-27 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Grinage, Justin)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0362-6784
DOI10.1080/03626784.2020.1754114
SchlagwörterSecondary School Teachers; Faculty Development; Teacher Workshops; Racial Bias; Multicultural Education; Neoliberalism; Epistemology; Diversity; Curriculum
AbstractSinging and dancing for diversity examines a series of professional development workshops ostensibly centred on racial equity designed for secondary school teachers. Using the concept of neoliberal multiculturalism to critique the implementation of the workshops, this article illustrates how superficial multicultural curriculum distorts anti-racism and reproduces whiteness. The analysis focuses on the social and affective dimensions of racialization that emerge and converge during the workshops to instantiate white epistemological ignorance of race. Epistemological ignorance is established through the construction and sequencing of a watered-down curricular approach to multiculturalism in combination with a diversity concert that functions to persuade white teachers to embrace a non-critical definition of racial equity. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Curriculum Inquiry" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: