Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAguilar-Hernández, José M.
TitelQueering Critical Race Pedagogy: Reflections of Disrupting Erasure While Centering Intersectionality
QuelleIn: International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE), 33 (2020) 6, S.679-694 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Aguilar-Hernández, José M.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0951-8398
DOI10.1080/09518398.2020.1747660
SchlagwörterLGBTQ People; Homosexuality; Higher Education; College Faculty; Minority Group Teachers; Teaching Methods; Critical Theory; Race; Social Change; Autobiographies; Ethnography; Mexican Americans; Social Bias
AbstractThis article argues that intersectional pedagogies are one way to capture the experiences of Queers of Color, specifically in higher education classrooms. Using critical pedagogies and critical race theory in education, the author makes the case for the need to intentionally center race and sexuality within pedagogical approaches and curriculum, what they call "Queer Critical Race Pedagogy." Using autoethnography, the author reflects on three pedagogical practices that center race and sexuality and finds that employing a QCRP is critical because the representation of Queers of Color in the classroom, course materials, and as historical actors are significant to disrupt erasure and silence in curriculum. The author concludes that QCRP can lead students of diverse backgrounds to commit to social change. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Qualitative Studies in Education (QSE)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: