Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCengiz, Canan
TitelThe Effect of Structured Journals on Reflection Levels: With or without Question Prompts?
QuelleIn: Australian Journal of Teacher Education, 45 (2020) 2, S.23-43, Artikel 2 (22 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1835-517X
SchlagwörterStudent Journals; Reflection; Prompting; Preservice Teachers; Practicums; Early Childhood Teachers; Student Attitudes; Teaching Methods; Foreign Countries; Turkey
AbstractThe aim of this study was to determine the effect of question prompts on the process of journal writing by comparing unstructured and structured journals from pre-service teachers in the context of a Teaching Practicum course. Four early childhood pre-service teachers in their final year of undergraduate study constituted the case of this study. The unstructured and structured journals they kept in this process were compared in terms of content and reflection levels, and a questionnaire was utilized to determine their views. The study showed that when compared to unstructured writing, the use of question prompts assisted the pre-service teachers in achieving an advanced level of reflection in their journal writing. (As Provided).
AnmerkungenEdith Cowan University. Bradford Street, Mount Lawley, West Australia 6050, Australia. Web site: http://ro.ecu.edu.au/ajte/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Australian Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: