Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRapa, Luke J.; Diemer, Matthew A.; Roseth, Cary J.
TitelCan a Values-Affirmation Intervention Bolster Academic Achievement and Raise Critical Consciousness? Results from a Small-Scale Field Experiment
QuelleIn: Social Psychology of Education: An International Journal, 23 (2020) 2, S.537-557 (21 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Rapa, Luke J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1381-2890
DOI10.1007/s11218-020-09546-2
SchlagwörterIntervention; Academic Achievement; Critical Theory; Consciousness Raising; Experiments; Social Change; Grade 9; Grade 10; Adolescents; Secondary School Students; Social Values
AbstractThis small-scale field experiment tests whether an adapted values-affirmation intervention enhances youths' academic achievement and mitigates social identity threat while simultaneously raising capacity to promote social change via the development of "critical consciousness" (CC). CC is the critical analysis of inequitable social conditions, motivation to effect change, and the action taken to change perceived inequities. Participants included 53 ninth and tenth grade students from the Midwestern United States (M[subscript age] = 14.97). Results suggested that the intervention may bolster academic performance and raise critical motivation, a subcomponent of CC. Because CC has been thought to be slow to develop, this study provides new insight into how CC can be fostered to support the social mobility and inclusion of youth experiencing marginalization. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. Available from: Springer Nature. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: customerservice@springernature.com; Web site: https://link.springer.com/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Psychology of Education: An International Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: