Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDee, Thomas S.; Murphy, Mark
TitelVanished Classmates: The Effects of Local Immigration Enforcement on School Enrollment
QuelleIn: American Educational Research Journal, 57 (2020) 2, S.694-727 (34 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831219860816
SchlagwörterUndocumented Immigrants; Law Enforcement; Police; Enrollment; Student Mobility; Hispanic American Students; Public Schools; Elementary School Students; Teacher Student Ratio; Lunch Programs
AbstractFor over a decade, Immigration and Customs Enforcement (ICE) has formed partnerships allowing local police to enforce immigration law by identifying and arresting undocumented residents. Prior studies, using survey data with self-reported immigrant and citizenship status, provide mixed evidence on their demographic impact. This study presents new evidence based on Hispanic public school enrollment. We find local ICE partnerships reduce the number of Hispanic students by 10% within 2 years. We estimate partnerships enacted before 2012 displaced more than 300,000 Hispanic students. These effects are concentrated among elementary school students. We find no corresponding effects on the enrollment of non-Hispanic students and no evidence that ICE partnerships reduced pupil-teacher ratios or the percentage of students eligible for the National School Lunch Program. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Educational Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: