Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFisher, Emily S.
TitelCultural Humility as a Form of Social Justice: Promising Practices for Global School Psychology Training
QuelleIn: School Psychology International, 41 (2020) 1, S.53-66 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Fisher, Emily S.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0143-0343
DOI10.1177/0143034319893097
SchlagwörterSocial Justice; School Psychology; Counselor Training; Cultural Awareness; Self Concept; Student Diversity; Advocacy; School Psychologists; Global Approach; Reflection; Counselor Client Relationship; Training Methods; Disadvantaged Environment; Metacognition; Counselor Attitudes
AbstractIn an increasingly diverse global context in which school psychologists strive to ensure appropriate educational services for all, addressing social injustice is critical. Cultural humility can serve as a link between cultural diversity and social justice, providing a deep awareness that allows school psychologists to understand themselves and their interactions with diverse students and families. Additionally, cultural humility provides a lens for framing advocacy necessary to address social justice concerns. This article reviews the literature on cultural humility and suggests promising practices for training school psychologists as culturally humble practitioners. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: