Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGill, Ryan J.
TitelAn Instrument in Search of a Theory: Structural Validity of the Kaufman Assessment Battery for Children-Second Edition Normative Update at School-Age
QuelleIn: Psychology in the Schools, 57 (2020) 2, S.247-264 (18 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (McGill, Ryan J.)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-3085
DOI10.1002/pits.22304
SchlagwörterIntelligence Tests; Children; Test Validity; Factor Structure; Adolescents; Thinking Skills; Short Term Memory; Long Term Memory; Recall (Psychology); Age Groups; Kaufman Assessment Battery for Children
AbstractThe present study examined the factor structure of the Kaufman assessment battery for children-second edition normative update with normative sample participants aged 7-18 years (N = 500) using confirmatory factor analysis with maximum likelihood estimation and multidimensional scaling procedures. For the 10 subtest Cattell-Horn-Carroll core battery configuration, an alternative hierarchical model with four group-specific factors (crystallized ability, perceptual reasoning, short-term memory, and long-term storage and retrieval) provided the best fit to the normative data for both age groups. These results suggest caution for interpreting the visual processing and fluid reasoning index scores in isolation given the inability to locate those constructs independently at school-age. Implications for the clinical interpretation of the measurement instrument moving forward are discussed. (As Provided).
AnmerkungenWiley-Blackwell. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychology in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: